اهداف و چشم انداز کتابخانه

تعداد بازدید:۴۶۳۱
اهداف و چشم انداز کتابخانه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اهداف وچشم انداز کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زابل

هدف اصلی کتابخانه مرکزی کمک به ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه از طریق تامین منابع اطلاعاتی چاپی والکترونیکی، نوآوری جهت رسیدن به بهترین شیوه های ارائه ی خدمات وگسترش خدمات علمی وپژوهشی کتابخانه ای و فراهم نمودن محیطی مناسب جهت استفاده از این منابع در راستای آموزش و پژوهش در کوتاهترین زمان و مفیدترین شرایط ممکن است.

  • فراهم آوری و گردآوری مواد کتابخانه ای اعم از چاپی، غیرچاپی و الکترونیکی و ارائه خدمات دسترس پذیری منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز پژوهشگران دانشگاه

  • انجام خدمات فنی ( فهرستنویسی، سازماندهی و نمایه سازی) کلیه منابع کتابخانه های دانشگاه

  • راهنمایی و آموزش مراجعان در بازیابی و استفاده از منابع اطلاعاتی و ارائه خدمات اطلاع رسانی و مرجع به کلیه مراجعان

  • ارائه خدمات عضویت، امانت و تسویه حساب اعضاء

  • برگزاری مستمر کلاسها و کارگاههای آموزشی سواد اطلاعاتی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه

  • ارائه خدمات مشاوره در زمینه استاندارد سازی کتابخانه های دانشگاه در زمینه های فیزیکی، وسایل و تجهیزات

  • تهیه محتوا و روزآمد سازی وب سایت کتابخانه مرکزی

  • بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و تکنولوژی های پیشرفته اطلاعاتی در جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی، منابع و امکانات به منظور اشاعه سریعتر اطلاعات،افزایش دسترسی به آن و عرضه فعالانه خدمات

  • تدوین خط مشی و آیین نامه­ های لازم در ارتباط با خدمات و فعالیت­­های کتابخانه و تهیه برنامه­­ های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.

  • گردآوری و تجزیه و تحلیل آمار فعالیتهای کتابخانه و ارائه گزارشهای لازم

  • تهیه راهنما و بروشورهایی به منظور آگاه کردن اساتید و دانشجویان از منابع و خدمات کتابخانه

  • آموزش مداوم کارکنان کتابخانه جهت بروز شدن و استفاده از دانش مدرن کتابداری و اطلاع رسانی

چشم انداز

  • تهیه، سازماندهی ونگهداری منابع چاپی و الکترونیکی معتبر در حوزه علوم پزشکی
  • آموزش، تعلیم و تقویت مهارت های اطلاع یابی دانشجویان واعضای هیئت علمی دانشگاه
  • فراهم آوری دستیابی و به کار گیری انواع منابع اطلاعاتی بر اساس احترام به اولویت ها وانتظارات مراجعان وعادات حرفه ای آنها
  • تسهیل در دسترسی به اطلاعات از طریق مشارکت در اشتراک منابع
  • جلب رضایت مراجعه کننده از طریق انتقال منابع و پاسخگویی با کیفیت مناسب
  • ایجاد محیطی صمیمی و دوستانه در کتابخانه به منظور پاسخگویی به نیازهای آموزشی وپژوهشی کاربران دانشگاه و دیگر مجامع علمی و دانشگاهی کشور
  • به کار گیری استانداردهای علوم کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در اجرای کلیه امور کتابخانه
  • آموزش و ارتقاء سطح دانش کتابداران و اطلاع رسانان دانشگاه به طوری که به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی کاربران دانشگاه باشند.

 

جامعه استفاده کننده از کتابخانه:

  • اعضای هیات علمی دانشگاه
  • دانشجویان دانشگاه در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، تحصیلات تکمیلی
  • کلیه ی کارکنان دانشگاه

 

 

 

 

 

 

 

 

آخرین ویرایش۰۹ مرداد ۱۴۰۲