اهداف و چشم انداز کتابخانه
اهداف وچشم انداز کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زابل
هدف اصلی کتابخانه مرکزی کمک به ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه از طریق تامین منابع اطلاعاتی چاپی والکترونیکی، نوآوری جهت رسیدن به بهترین شیوه های ارائه ی خدمات وگسترش خدمات علمی وپژوهشی کتابخانه ای و فراهم نمودن محیطی مناسب جهت استفاده از این منابع در راستای آموزش و پژوهش در کوتاهترین زمان و مفیدترین شرایط ممکن است.
-
فراهم آوری و گردآوری مواد کتابخانه ای اعم از چاپی، غیرچاپی و الکترونیکی و ارائه خدمات دسترس پذیری منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز پژوهشگران دانشگاه
-
انجام خدمات فنی ( فهرستنویسی، سازماندهی و نمایه سازی) کلیه منابع کتابخانه های دانشگاه
-
راهنمایی و آموزش مراجعان در بازیابی و استفاده از منابع اطلاعاتی و ارائه خدمات اطلاع رسانی و مرجع به کلیه مراجعان
-
ارائه خدمات عضویت، امانت و تسویه حساب اعضاء
-
برگزاری مستمر کلاسها و کارگاههای آموزشی سواد اطلاعاتی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه
-
ارائه خدمات مشاوره در زمینه استاندارد سازی کتابخانه های دانشگاه در زمینه های فیزیکی، وسایل و تجهیزات
-
تهیه محتوا و روزآمد سازی وب سایت کتابخانه مرکزی
-
بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و تکنولوژی های پیشرفته اطلاعاتی در جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی، منابع و امکانات به منظور اشاعه سریعتر اطلاعات،افزایش دسترسی به آن و عرضه فعالانه خدمات
-
تدوین خط مشی و آیین نامه های لازم در ارتباط با خدمات و فعالیتهای کتابخانه و تهیه برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.
-
گردآوری و تجزیه و تحلیل آمار فعالیتهای کتابخانه و ارائه گزارشهای لازم
-
تهیه راهنما و بروشورهایی به منظور آگاه کردن اساتید و دانشجویان از منابع و خدمات کتابخانه
-
آموزش مداوم کارکنان کتابخانه جهت بروز شدن و استفاده از دانش مدرن کتابداری و اطلاع رسانی
چشم انداز
- تهیه، سازماندهی ونگهداری منابع چاپی و الکترونیکی معتبر در حوزه علوم پزشکی
- آموزش، تعلیم و تقویت مهارت های اطلاع یابی دانشجویان واعضای هیئت علمی دانشگاه
- فراهم آوری دستیابی و به کار گیری انواع منابع اطلاعاتی بر اساس احترام به اولویت ها وانتظارات مراجعان وعادات حرفه ای آنها
- تسهیل در دسترسی به اطلاعات از طریق مشارکت در اشتراک منابع
- جلب رضایت مراجعه کننده از طریق انتقال منابع و پاسخگویی با کیفیت مناسب
- ایجاد محیطی صمیمی و دوستانه در کتابخانه به منظور پاسخگویی به نیازهای آموزشی وپژوهشی کاربران دانشگاه و دیگر مجامع علمی و دانشگاهی کشور
- به کار گیری استانداردهای علوم کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در اجرای کلیه امور کتابخانه
- آموزش و ارتقاء سطح دانش کتابداران و اطلاع رسانان دانشگاه به طوری که به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی کاربران دانشگاه باشند.
جامعه استفاده کننده از کتابخانه:
- اعضای هیات علمی دانشگاه
- دانشجویان دانشگاه در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، تحصیلات تکمیلی
- کلیه ی کارکنان دانشگاه